Functie: Marketing & Communicatiestrateeg
Standplaats: Groningen
Werkweek: 32 – 40 uur p/w. In overleg

Solarfields

Bij Solarfields gaan innovatie en maatschappelijke impact hand-in-hand. Solarfields wil de wereld verbeteren met duurzame energie. Dit doet zij door grootschalige zonneparken op grond en daken te ontwikkelen, bouwen en opereren. Solarfields is marktleider op het gebied van grondgebonden zonneparken en heeft anno 2019 reeds 6 zonneparken gerealiseerd.

Daarnaast zitten er meer dan 150 zonneprojecten in de pipeline. Solarfields staat garant voor persoonlijk contact, een professionele benadering en ontzorging. Met kantoren in Groningen, Rotterdam en Arnhem is Solarfields een snelgroeiende speler in het Nederlandse energielandschap..

Profiel

Solarfields heeft te maken met verschillende klantdoelgroepen. Deze klantdoelgroepen worden bediend met passende concepten. Solarfields is daarom op zoek naar een pragmatische professional die marktconcepten van A-Z kan begeleiden. Je werkt concepten zelfstandig uit, test en implementeert – allemaal in actieve dialoog met de klantdoelgroepen in kwestie. Daarnaast ben je in staat de concepten te presenteren bij verschillende stakeholders en te vertalen naar krachtige marketingcommunicatie-uitingen. In deze functie komen de vakgebieden innovatie, marketing en communicatie op en een dynamische manier samen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Analyseren van trends en ontwikkelingen, met name op het vlak van duurzame energie/ zonne-energie;
  • In kaart brengen en actualiseren van behoeften van (toekomstige) klantdoelgroepen/ stakeholders;
  • Ontwikkelen van nieuwe concepten op basis van kwantatieve en kwalitatieve gegevens;
  • Toetsen van concepten in de markt door zelf in gesprek te gaan met klantdoelgroepen/stakeholders;
  • Aanscherpen van nieuwe/bestaande concepten op basis van nieuwe en veranderende inzichten;
  • Creëren draagvlak en enthousiasme binnen de organisatie voor (nieuwe/veranderende) concepten;
  • Doorvertalen van concept naar marketingplan;
  • Doorvertalen van concept naar PR-/communicatieplan;
  • Ontwikkelen van online/offline marketingcommunicatie-uitingen (zoals de website en (lokale) evenementen);
  • Presenteren van Solarfields en nieuwe/bestaande concepten in de markt/op consortia van verschillende stakeholders;
  • Meten van succes van de concepten.

Functie-eisen

  • WO-niveau met relevante master (strategie, innovatie, marketingmanagement);
  • 3+ jaar werkervaring als concept-/propositieontwikkelaar, (strategisch) marketeer of consultant;
  • Ervaring met implementatietrajecten (met concreet resultaat);
  • Bedreven in het voeren van stakeholderdialogen.

Verder ben je te omschrijven als:

  • Assertief
  • Communicatief vaardig
  • Conceptueel sterk
  • Gedreven
  • Energiek
  • Ondernemend
  • Overtuigend
  • Pragmatisch

Wat wij bieden

Wij bieden een unieke positie in een ondernemende, uitdagende omgeving en een sterk groeiende markt. Je werkt samen in een team van gedreven professionals waarbinnen kennis wordt gedeeld. We stimuleren creativiteit, flexibiliteit en je krijgt de ruimte om te ondernemen. De functie kent een grote mate van vrijheid en je krijgt de kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan het succes van Solarfields. Daarnaast hebben wij een personeelsbeleid waarbij je in persoonlijke ontwikkeling wordt ondersteunt gedurende je carrière.

Interesse

Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel en wil je solliciteren? Stuur je cv (en motivatie) per e-mail naar Hunter Select t.a.v. Renée Nicolaï, r.l.nicolai@hunterselect.nl of Nancy de Vries, n.devries@hunterselect.nl. Uiteraard is vertrouwelijke behandeling van je gegevens gewaarborgd. Voor nadere informatie kun je ook contact opnemen via 050-31 15 882.